Dagje Warschau 3 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu Dagje Warschau 3 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu

Dagje Warschau 3

Door: Erik & Els

Blijf op de hoogte en volg Mariët

18 Oktober 2017 | Polen, Kalisz

Het was een vroege ochtend. Het schemerde nog, gele bladeren dwarrelden van de bomen neerwaarts. Om half acht waren er twee Nederlanders aanwezig in het schoolgebouw. Een van beide “De Blauwe” genaamd, de ander “De Roze”. Beide hadden deze bijnaam te danken aan hun haar, de kleuren van hun haar symboliseerden, uhhm, niet echt veel, ze hadden gewoon zin om hun haar te verven. Om negen uur vertrok de hele exchange groep met de bus, op naar Warzawa (Poolse naam voor Warschau). Toen de groep aankwam werden de groepen voor de stadswandeling al snel bekend en werd uitgelegd wat de bedoeling was voor de dag. Ook werden er natuurlijk een groot overschot aan foto’s genomen door zowel de leerlingen als de begeleiders. De Poolse leerlingen zijn vervolgens begonnen met de Nederlandse leerlingen rond te leiden door de stad Warzawa. Na rondgewandeld te hebben door de prachtige historische stad hebben de begeleiders de leerlingen meegedeeld dat ze nu alle tijd hadden om zelf door de stad te lopen. Dat werd met open armen ontvangen door alle leerlingen, iedereen ging na dat nieuws te horen hun eigen wegen. Nederlanders en Polen gemengd. Na een hele leuke dag, werd het alleen nog maar beter, we gingen naar het planetarium. Daar hebben we een hele leuke voorstelling mogen aanschouwen. Daarna moest toch helaas de dag afgesloten worden. Maar dat was nog lang niet het einde van het plezier. Na deze hartstikke leuke dag, hebben we een super leuke en gezellige busrit gehad. En dat is waar we nu zijn, om 22:22 in de bus. Aan het einde van de rit, het enthousiasme is nog net zo aanwezig als dat het de hele dag is geweest.
Alvast welterusten!

• 18 Oktober 2017 - 18:10

Popko Bolhuis:

Het klinkt daar echt heeel leuk, ik denk dat wanneer ik aan de beurt ben voor uitwisseling dat ik dan nog even deze blog moet lezen over hoe jullie het hadden. :)