Dagje Warschau 2 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu Dagje Warschau 2 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu

Dagje Warschau 2

Door: Mees & Mees

Blijf op de hoogte en volg Mariët

18 Oktober 2017 | Polen, Kalisz

Vandaag zijn we naar Warschau geweest. Na 3,5 uur rijden kwamen we aan in de oude binnenstad. We liepen een klein stukje naar een plein met een prachtig beeld van een zeemeermin, dit is het stadsbeeld van Warschau. Daarna gingen we in kleine groepjes de stad verkennen. We moesten dan mooie gebouwen of bekende plaatsen vinden met behulp van een kaart. Je moest een foto maken om te laten zien dat je er was geweest. Ook moesten we foto’s maken van straatkunst voor onze CKV-opdracht. Als we alle gebouwen, toeristische plekken, hadden gezien gingen we terug naar het plein. Daar kregen we een vrijkaartje om de toren, die op het plein stond, te beklimmen. We moesten naar boven met een lange smalle wenteltrap. Op de toren had je een prachtige panorama over de stad. Na het beklimmen van de toren had iedereen ongeveer anderhalf uur vrije tijd. Sommige hebben souvenirs gekocht, zoals wij, en een aantal hebben geluncht.
Om vier uur hebben we een korte wandeling door de stad gemaakt naar een planetarium. In het planetarium was een grote bioscoopzaal. Hier hebben we een mooie film over de geschiedenis van de mens en prachtige beelden van het heelal en onze Melkweg gezien. Na het bekijken van de film gingen we terug naar Kalisz. Onderweg, tijdens de tussenstop hebben een aantal bij de KFC gegeten. Na de tussenstop hebben we tijdens de rit een film gekeken. Het was vandaag een leuke dag.