Woensdag 2 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu Woensdag 2 - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu

Woensdag 2

Door: Jannes

Blijf op de hoogte en volg Mariët

18 Oktober 2017 | Polen, Kalisz

Rond 9.30 begon het plein achter de Lycea Kopernik vol te lopen met Poolse en Nederlandse leerlingen. Om 9.45 liepen ze samen met de leraren naar de bussen toe, die even verderop geparkeerd waren.
Toen ze eenmaal in de bussen zaten, vertrokken ze naar Guluchów, een half uurtje van de school vandaan. Eenmaal aangekomen liepen de leerlingen eerst naar een klein dierenparkje. Hier was even tijd om nar de paarden en wisenten te kijken die daar waren. Na even gekeken te kunnen hebben, liepen ze verder naar een ouderwets kasteel.
Hier kregen ze een rondleiding door de privékamers van het kasteel.
Na deze interessante, maar ook en beetje saaie, rondleiding, mochten de leerlingen nog een rondkijken in het kasteel, voor ze verder liepen. Op de weg terug naar de bus, stopten ze eerst bij een klein restaurantje om even te lunchen. Nadat iedereen uitgegeten was, liepen ze verder naar de bus. Toen ze weer aankwamen op school, mochten de leerlingen met hun uitwisselingen naar huis.
Een gezellige maar korte dag dus.