De reis naar Kalisz - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu De reis naar Kalisz - Reisverslag uit Kalisz, Polen van Mariët Bloemhof - WaarBenJij.nu

De reis naar Kalisz

Door: Hidzer

Blijf op de hoogte en volg Mariët

15 Oktober 2017 | Polen, Kalisz

Zaterdagavond 14 oktober vijf voor tien….
Iedereen al in de bus en we gaan al rijden
De stemming is goed en we worden uitbundig uitgezwaaid door ouders en andere familie en/of vrienden.
Om vijf over elf al aardig richting Bremen waar onze vaste chauffeur Ties op ons zal wachten om de bus over te nemen
Om 's nachts 1 uur hebben we afscheid genomen van onze ‘aanvoer chauffeur en met Ties aan ''t stuur gaan we verder de nacht in om te gaan slapen Niet iedereen is daar al klaar voor maar na n half uurtje is iedereen in ‘’ruste’
Vier uur later 1e stop vlak voor de grens
Na de stop willen ze niet meer slapen, maar het licht mag nog niet aan omdat ‘wij’ vinden dat de leerlingen die willen slapen daar de kans voor moeten krijgen..
Goed plan want nog geen vijf minuten later slaapt bijna iedereen (foto’s)
Rond half negen kwamen we aan in Poznan. na even zoeken vonden we het oude stadshart waar we een uurtje doorgebracht hebben..
Het eerste Poolse sfeertje opgesnoven.
De rest naar Kalisz werd het erg stil in de bus, tot dat we Kalisz binnenreden, toen werd het ergluidruchtig..
De match ging supersnel en voordat we het wisten stonden ze op de foto (zie foto's) en waren al vertrokken naar de gastgezinnen

• 16 Oktober 2017 - 12:14

Conny:

Wat leuk dit reisverslag en natuurlijk de foto's!!! Het ontroerde me. Wat een avontuur.